Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Saturday, March 20, 2010

BILA DAH LAMA TAK BERJUMPA

ikutkan aku dah 2 tahun tak bersua dengan kawan baik zalie, sewaktu perkahwinannya 2005 aku dan zalie hadir ke rumahnya di taman subang bistari, shah alam

selepas dia melahirkan anaknya yang pertama 4 tahun yang lepas (2007), aku rajin juga borak2 dengan orang rumahnya...
nak katakan hubungan kami rapat lah juga, isterinya pun rajin lepak ke kedai kami..
disebabkan suaminya (musa) kawan baik zalie, aku akan layan sebaiknya hubungan yang kekal ada....sekurangnya, pelbagai ilmiah dan pandangan yang aku boleh kongsi dengan kawan2

seingat aku, sebab orang rumah musa, aku dapat peluang untuk `facial` di sebuah tempat yang mengunakan teknology air...sampai sekarang aku masih lagi mengunjungi kedai kecantikan tersebut

tengahari tadi, aku dikejutkan dengan kehadiran keluarga musa...
mula2 aku tak kenal, disebabkan mereka mendokong baby kecil...
oleh kerana perasan yang wajah mereka masih ada dalam peti memory aku nie, aku terus tegur,
alhamdullilah
firasatku benar...kawan zalie....MUSA...

tak sangka..dah 2 tahun tak bersua. mereka dah dikurniakan baby boy... maksudnya dah sepasanglah zuriat mereka...

ikutkan kata2x orang rumah musa, dia masih dalam pantang, iaitu sebulan,
terkejut yang amat,.......dari kuala lumpur terus singgah ke kedai makan kami,
sebelum sampai ke rumah mak Musa
sah.....
mereka dah rindu dengan makanan di kedai ku...
CITARASA RINDUAN
aku layan mereka, walaupun sedang sibuk dengan masakan di dapur....rindu nak dengar perkembangan mereka...





inilah rupa baby boy yang amatlah comel, iras orang rumah MUSA...aku tak ambil gambar isteri musa, sebabnya....aku ingat pesanan mak aku...`jangan ambil gambar orang dalam pantang....`
aku pun jenis yang banyak pantang....
hehehhehe



nielah rupa Musa, kawan Zalie masa kanak2x...dah 30 tahun mereka berkawan..semoga perkenalan dan persahabatan mereka kekal hingga akhir hayat
AMIN

0 ulasan: