Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Tuesday, March 30, 2010

AKU DIKEJAR ENTITY

Selamat pagi, hari nie aku nak kongsi dengan korang tentang diri aku waktu pagi..yang buat special tu sebab aku dah bertenaga..ala2 dapat kuasa tambahan gitu, ikutkan malam tadi dah rasa nak demam...mai baca kisah aku..(mulanya aku malas nak update blog pagi nie, tapi rasanya macam tak lengkap idup nie)..so, korang bacalah entry aku nie.

Lepas bangun tido aku rasa sejuk yang amat, aku syak zalie on aircon.tapi bila aku perhatikan aircon, suiz tertutup.alahai takkan hujan lagi..aku dah gelisah sebab aktiviti lepas solat aku mesti jogging.., yang buat aku syak ujan sebab dari petang semalam ujan tak henti-henti sampai malam tadi , nampak gayanya aku tak jadi jogginglah. aku dah rancang nak tarik selimut semula, boleh lena sampai
siang, tapi.....jeng2 (ada tapi tu...) apakan daya..semangat untuk sihat paling diutamakan..aku nak buat workout jer lah..dapat gak keluar peluh.

Bila aku dah ikat kasut, aku jenguk kat tingkap luar..kabus tebal nyer, aku tukar plan ke luar rumah sambil tu aku buat senaman ringan..lama-lama peluh dah membasahi seluruh badan aku...aku dah mula jalan perlahan-lahan..em....kalau dah ketagih jogging tak boleh buat apa....
terus aku berjogging dalam kabus yang tebal..ala2 salji...macam dalam filem....

Memang pagi nielah aku dapat tenaga lain dari hari yang lain. Sedang elok aku buat larian secara perlahan...aku dah rasa something, macam ada makhluk memerhatikan aku.....aku dah mula `seriau`(bahasa orang kedah nie,orang johor kata bulu roma dah meninggi)..toleh kiri tak ada orang, toleh kanan tak ada orang gak..aku hentikan larian...aku toleh belakang.....

alamak..

4 ekor anjing follow aku jogging.........aduss....aku lari sampai tak ingat diri...

5 ulasan:

wanita mutalib said...

giler seram kak heeee...

mmg thrill la :)

Unknown said...

wanita......selamat pagi...hope awk tabah yer..cepat2x sembuh...

CiKaLi said...

wa~~~
biar btol ade anjing ikot!!!
seram~~

Unknown said...

cikali....memang kat area felda kak nie byk anjing...ada dalam 10 ekor....belum kira tok nenek dia...hahahah.....yg heiran tu kat sini mana ada non muslim...musykil

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

suspen jer tajuk ko kak...tp betul gark..anjing tu pun entity gark kan...ha ha ha haha..

tabik spring toing2 kat ko lah kak...betul2 semangat buat xtvt jogging nie...dulu2 time sekolah, kak ayu xde lah aktif sukan kan...slow jer zana tengok...zana plak yg xde stamina sekarang nie..padalah dulu atlet kat sekolah...hu hu hu...