Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, April 11, 2010

AKU MAHU KAMU

Sebenarnya novel nie, dah lama aku abiskan..oleh kerana banyak entry2 yang lain aku nak kongsi ngan korang sampai terlupa yang aku dah abiskan 5 buah novel tapi tak citerkan kat korang....

Novel nie, di tulis oleh ALEYA ANEESA, salah 1 novelis yang amat aku suka akan karyanya..buat pengetahuan korang novelis nie 1 negeri ngan aku..sebelum nie aku pernah beli karyanya seperti SEMUSIM RINDU, KASIH ANTARA KITA, HANYA DIA TAHU, JANJIKU BERSAMAMU DAN SEGALANYA UNTUKMU... Kalau dah kenal maka aku akn jatuh cinta pada penulisnya

Kali nie, aleya masih menulis dengan gaya penulisan yang bersahaja, melucukan dimana part si heroinnya Qisya dok bertekak dengan si heronya Ziyad...peeh time nie mmg aku gelak tak ingat dunia...sebab pen oren yang montok dan pendek..mereka dikenalkan sehingga disatukan..........(aku angkat 10 jarilah aleya...idea ko mmg mantop)

Ada part yang terlalu mengharukan a.k.a sedih yang amat.mana tak nyer, anak mereka Faiq telah menghadap illahi, time nie aku mmg sedih yang ampun...sampai si Ziyad sanggup tuduh Qisya penyebabnya.........Eik...kenapalah time nie aku dah tak dapat nak tahan air mata, sampai zalie geleng kepala lihat air mata aku berguguran....siap tisu 1 kotak aku buat teman...wawawawa. Yang buat aku sedih tu...sbb aku kan perempuan, ibu pulak tu...jiwa ibu mana tak merintih, pada sapa nak mengadu?..suami pula menjauhkan diri....


Akhirnya, Qisya melarikan diri, destinasi adalah MELAKA, alahai Jb ke Melaka bukan jauhpun......peeh,,,yang buat aku ala2 nak kecewa dan terkilan tu.......dia mengandung anak ke 2 Ziyad... (part nie ada lawak gak..si ziyad kena tanda2 org mengandung, dulu2 aku tak percaya kalau si suami akan kena tempias time isteri mengandung..bila aku dah berkahwin aku percaya....)..Buat pengetahuan korang, si Penulis novel nie, bujang lagi tau..TAPI ilmunya...mcm org dah berkeluarga....CAYALAH ALEYA

Sekali lagi aku terharu............kerana situasi bersalah Qisya yang mengakibatkan dia mengambil keputusan drastik....alahai...suspen jer, kalau koranglah.... aku rasa tak akan buat mcm Qisya nie....mana sanggup beb, bila kita dah mengandung 9 bulan 10 ari..senang2 jer hantar kat suami...time nie, si Ziyad tak tahu tau bb tu anaknya......Em...kalau aku tak akan aku lakukan,,,,alasan yang Qisya lakukan kerana nak tebus kekecewaan suaminya...(alahai...tabahnya ati Qisya)...rasanya susah nak cari wanita sekuat Qisya,,,,

Sekarang nie, aku sajer malas nak kongsi ngan korang........ending pun aku malas nak kongsi...mana aci beb..kisah dalam drama pun ada sambungan.........
Ops...korang moleknya, beli jerlah novel nie...dah lama dipasaran tau...aku nak citer lagi pun buat penat korang baca jer,,,.sebab aku buat ala2 tergantung gitu...

Pada yang dah baca novel AMK (aku mahu kamu) semestinya naluri keibuan akan mula menular dalam hati korang, korang gerenti rasa rindu yang amat bila meninggalkan orang yang amat dicintai dan dikasihani..mana taknya, bila lelaki yang sah begelar suami ada org lain disampingnya, sehingga anak korang sendiri, dilayan dengan baik oleh wanita lain...sure korang bengang kan..sedih kan..............tak pun, takkan tak ada sekumit rasa MENYESAL...

5 ulasan:

Unknown said...

wah mcm best jer kan....iskh ayu nih...silap2 akak heret my cik abg tu pi kedai buku esok...ada plan nak jb ni....iskh2...budak ini....(cam aku marah damya plak...)pandai dia eaaaaaa........nak tlg promote novel lak nih...blh claim share k'untungan dr penulis.... 25%!!!!

Unknown said...

wah kak lia....

mana tak turunnya kuah kalau tak ke nasi,,,,bab promote tu hahahah...........ada ker?

Zaidah said...

dah macam belajar sastera plak...sinopsis novel...bagus... tengok sinopsis mcm best aje...zai nie jarang beli novel..tapi kekadang baca novel...agaknyer klu baca novel nie setahun pun blum abis baca...sibuk ngan anak2 aje..

Unknown said...

sis zaidah...salam...

ayu pun tak ada masa gak, tapi dah minat dr sek men dulu2..sampai skrg tak leh kikis...

layan keluarga, berblog, berniaga....novel2, semuanya tak dpt dipisahkan dr kehidupan ayu...kira rutin ayu..hehheheh...

kak, kalau dh suka, semuanya jth cinta...wawaawawawa

AYU said...

da x berkesempatan nak baca novel...mungkin tunggu budak cuti sem panjang