Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Tuesday, April 6, 2010

KONGSI SEMUANYA



SALAM, malam nie aku baru jer balik dari shopping ngan umai, bukannya shopping yang ala2 tak ingat diri yer, nie shopping barangan umai jer, adalah sikit aku beli sehelai tudung untuk pakaian harian..kalau nak ikutkan aku nie bukanlah kaki shopping, tapi bila keperluan umai dah abis. aku akan utamakan, beli susu, pampers dan baju tambahan..tu pun beli baju yang tak ada brand, nak beli yang mahal2 or berjenama pun bagi aku satu pembaziran..sah2 umai akan membesar dengan cepat...nak beri sapa lah lepas nie, rasanya kalau ada anak2 jiran yang maknya jenis tak kisah, boleh aku sedekahkan..


Citer pasal umai nie, si budak comel yang bagi aku bijak dan patah berkata-kata..susah nak dengar dia diam..kalau tak berbual2, ada jer persoalan dari mulutnya..tanya tentang ini, itu..sampai aku pun naik letih menjawab..kalau dah penat melayannya, sah aku kata `ibu penat lah umai, tolong picitkan badan...`..lepas tu mulalah jari dia menari2 kat belakang badan...alhamdullilah..senang hati bila dia pandai ambil hati aku.,

Nak gak aku kongsi apa makanan tambahan yang aku bagi kat umai, selain aku makan, aku akan masukkan sebiji ke susu Annmumnya..Bukannya aku nak jual barangan..aku pun tak suka MLM..jauh sekali aku nak korang join perniagaan..cuma aku nak kogsi sesuatu yang bagi aku amatlah bermanfaat.


Pada waktu pagi, aku akan pastikan umai akan minum susunya sebelum ke sekolah (korang jangan tak percaya, umur Umai baru 2 tahun setengah namun dah sekolah Tabika), sebiji Spirullina Elken akan aku masukkan ke susunya, selain cikgunya tak pernah mengadu dia penat, dia juga tak meragam pasal makanan, semuanya dia bedal..Untuk masa tidur umai akan tido sekali sahaja pada waktu petang (berbeza dengan kanak-kanak sebayanya yang tido di siang hari dalam 2,3 kali) . Untuk waktu tido malamnya dalam lingkungan 10 atau11 malam. Sukar nak lihat dia tido sebelum 10 malam namun, dia akan terjaga jam 6 pagi untuk ke sekolah..

Bekenaan kesihatan pula, aku rasa sejak dia bersekolah pada bulan january 2010 nie, tak pernah dia demam, apatah lagi nak lihat dia salsema...alhamdullilah...tak lah aku susah ati nak lihat dia kurus sebab tak sihat....Kalau tak silap aku lepas aje dia 2 tahun, dia ke klinik untuk check bulanan dah dikurangkan ke setahun menjadi 2 kali sahaja...


Pada korang yang ada anak-anak yang mudah sakit, aku galakkan korang pi lah ke mana-mana pusat Elekn yang berdekatan, bagi aku bukan sahaja anak, malah semasa kita mengandung pun lagi bagus mengambil makanan tambahan tersebut...Aku pun ada guna LD VENUS untuk kesihatan wanita selain air RO (BIO PURE 2) mesin tapisan untuk minuman harian..(tak silap aku masa umai 2bulan, aku mandikan dia dengan air RO sebab kulitnya bersisik, alhamdullilah sekarang nie dah tak menghadapi masalah lagi)

Untuk memudahkan korang mendapatkan maklumat baik korang klik jer laman web nie...

ps: bagi aku setiap kebaikan tu, molek dikongsi bersama.......

2 ulasan:

aJa said...

memang betul tu ayu...anak akak wina tu masa akak mengandung akak makan elken spirulina, win ester-c,air R.O ngan aerobic oxygen...wahhh..perkembangan dia sangat bagus...umur dia tiga tahun dah pandai menulis...sebab masa tu akak hantar dia g taksa...pasal kat sana umur tiga tahun dah belajar...lagi satu hal pula dia cekap menangkap apa yg dipelajari dgn cepat...alhamdulillah..mudah2an

tapi sayang la....membership akak expired 2 bulan lepas...hehehehehe

Unknown said...

kak......yg pasti berbaloi2.....