Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Tuesday, June 8, 2010

RAGAM AKU............

Ingat lagi entry aku tentang tips sebelum membeli kenderaan ? klik sini sebenarnya ada kena mengena ngan ayah mertuaku….yang pasti kereta yang disayanginya 5 tahun yang lepas telah ditukar ke model yang lain.

Sejak minggu lepas beliau telah menukar kepada model yang beliau idam-idamkan….

Aku, sebagai menantu lebih mengalu-alukan keinginanya kerana beliau dah lama teringin menggunakan model tersebut…dan akhirnya impian beliau terlaksana.

Sejak abah beli kereta itu, aku tak berani nak usya atau gunakan… maklumlah….model kereta yang tak padan dengan aku..,.kalau aku lebih sesuai guna yang comel-comel..serasi dan sesuai gitu dengan seleraku..

Nak dijadikan satu cerita, abah gunakan storm aku…en zalie pula bawa keretanya sendiri….ini bermakna kalau storm dah mengilang,,,,hanya tinggal kereta terbaru abah…dan kereta en zalie..(manual pulak tu..sure aku mengigil tak ingat diri)

Wow…berpeluk ketiak aku…mendidih macam kuah asam pedas dalam kuali..jangan aku disuruh pulang udahlah….nak mandikan Umai…..nak bantu mak mengemas umah…peeh……

Dan akhirnya bila jam 11 pagi, mak mertua dah telefon..minta aku pulang kerumah…ini bermakna aku kena pandu kereta terbaru………(pengsan sekejap)

Sebelum tu en zalie dah pesan..gear keter abah pelik sikit..guna kaki…opss…aku bingung..sambil tahan nafas sekejap

Glupp…..glupp…..telan air liur…terus baca bismillahirahmanirohim….

Start enjin keter. Tarik handbreak guna tangan belah kanan….(jangan tak gerak udahlah,…customer tengah ramai pula)…malu beb..

Akhirnya…bergerak gak kereta abah..syukur..yahooo…… senang aje guna kereta abah nie..lepas nie hari-hari aku leh pinjam keter dia..tamo nak storm atau scooter lagi..baru lah tak ganas,,ala-ala bisnesswoman gitu..kikikiki

PS: memandu kena hati-hati…nanti berlaku apa-apa sure abis gaji bulanan aku….sapa tak sayang money!!!!,



0 ulasan: