Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, September 24, 2010

BUAT-BUAT PANDAI.............walaupun????



Risau, gugup, macam sakit perut pun ada, nak kentut pun rasa gak…(macam-macam ada)……itulah perasaan aku time jumpa ngan staff Mitsubishi, first time beb, sebelum nie mana aku ada pengalaman services keter, sorang-sorang pulak tu….

En zalie dan Umai aku letak di MD….kesian depa kena tinggal sementara aku menguruskan kereta….

Time berdepan ngan staff kat situ….ramai gak orang yang menunggu giliran nak services keter depa….

Bila tiba giliran aku………..

“Selamat Pagi puan, boleh saya bantu….?” (lelaki ler……hensom….hahahahha, ada aku kena piat telinga karang…)

“Saya nak services 4 x4 saya, boleh tukar minyak hitam, filter….bla…bla…..” (nie ayat dari en zalie yang aku hafal dari malam tadi…..)

“Ikutkan dari jadual puan dah 3 bulan tak services, tapi tak apa…saya akan tukar mana yang patut”

Alhamdullilah…lega…lega……sattle satu masalah lagi..(konon nak buat macam aku terro, sebenarnya…..hanya Allah yang tahu perasaan aku…….

PS: biasalah bila semua menjadi pengalaman pertama dalam hidup aku…nasib dapat diskaun tadi…layan Umai dan En Zalie sambil makan BIG BREAKFAST….nyammmi……..

3 ulasan:

ISZA said...

ayu,
orang perempuan kalau bab kete selalu kena kelentong kan..
tapi memang kenyataan.. memang tak tahu apa2 pasal kereta ni..

Unknown said...

cikgu,.

setuju...nasiblah...staff tu mmg dh pernah cam muka, ayu pernah temankan en zalie

tapikan, bab ttg keter....isi air, isi air waiper....tau lah...lelain....wawawa

Nur Hawa Mohd Zin said...

kadang2 bile servis kat mereka memang puas hati..maksud awe kalu proton pergi pusat servis protong, mitsubishi kat mitsubishi