Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, September 12, 2010

RAYA VERSI AKU PART 4-Persediaan Open House

Hari raya ke 3…sehingga jam 3 petang, belum ada tetamu yang bertandang,..sebenarnya lega gak..maklumlah…esok open house…banyak benda yang nak aku lakukan…nak layan tv?....malas lah..rancangan tak best….tunggu tentang berita utama jer…

Sat lagi…aku nak:-

  • Masak serunding
  • Masak nasi empit
  • Masak air, kalau malas..aku tadah air RO elken jer…., janji ada stok bekalan air dalam bekas air
  • Pastikan meja dan kerusi dari kedai dibawa ke rumah
  • Nak siang segala bahan mentah macam bawang merah, bawang putih, lada kering…dan lain-lain
  • Pastikan kuih raya masih ada, kalau tak ada..kena masak kek lagi…..dan lagi…lagi……….

Rasanya, badan pun dah lemah….penat, kena rehat sebentar, nak makan nasi rasanya tak kot….makan kuih raya jer….( eik….sure boncit perutku….)


opss....nak jemput semua sahabat blogger atau yang selalu singgah blog CITARASA RINDUAN hadir ke rumah aku pada


hari: ISNIN

haribulan: 13 hb sepetember 2010

masa: 2 petang- 6 petang


PS: kena pastikan serdak kuih-kuih raya ada dalam stok ….sebab itu yang paling sedap dimakan diakhir aidilfitri….korang macam aku tak?....

5 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin said...

rumah awe pun ada buat jugak kak...tapi untuk sedara mara jerk..adik beradik abah mak berkumpul..makan sekali....

ISZA said...

wah.. mesti tak menang tangan esok..

Unknown said...

awe

open house nie kiranya acara selingan

yang wajib tu kenduri doa selamat untuk en zalie...

semoga majlis berjalan dgn lancar..amin

Unknown said...

cikgu

doakan semuanya okey yer

walaupun banyak guna tenaga..yang penting saudara dan sahabat berkumpul

Nur Hawa Mohd Zin said...

amin..kalu awe pun setiap kali buat makan-makan untuk adik beradik mesti ada buat tahlil sikit utk semua yang sudah meninggal dunia dalam keluarga..